Pārbaudes / diagnostikas cena ir patērētais laiks, lai atrastu problēmas cēloni:
Svarīgi! Kondicionēšanas sistēma ir elementu kopums, kur viena elementa darbība vai bezdarbība ietekmē citu sistēmas elementu funkcionēšanu, jo tie ir savstarpēji saistīti.
Šīs detaļas vienīgā funkcija ir gāzes iztvaicēšana. Tas ir viens no ilgspējīgākajiem sistēmas elementiem, bet arī tam ir savs kalpošanas resurss. Šīs detaļas nomaiņa ir laikietilpīga.
Kalpo kā filtrs sistēmas netīrumu un mitruma savākšanai. Šo detaļu ik pa laikam ir jāmaina. Vairākiem automašīnu modeļiem tas atrodas pašā kondensatorā, kas nozīmē kondensatora maiņu.
Neaizvietojama detaļa sistēmas saldēšanai. Visbiežāk detaļas nomaiņa jāveic tādā gadījumā, ja no citiem komponentiem ir radies sistēmas piesārņojums.
Pārsvarā auto kondicioniera caurules ir no alumīnija, tās ir izliektas visdažādākajos lenķos, daļai cauruļu ir gumijas starpposmi. Piekļuve tām ir atkarīga no auto markas un modeļa. Šis apstāklis ietekmē remonta izmaksas.
Gāzes noplūde caurulēs visbiežāk rodas no ceļu kaisīšanas maisījumiem. Bieži defekts atklājas cauruļu stiprinājumu vietās pie automašīnas korpusa. Gumijas starpposmi parasti pārberžas pret citām auto detaļām, ja tās nav atbilstoši nostiprinātas.
Remonta laikā tiek demontēta caurule, bojātais posms tiek izgriezts un iemetināts jauns. Tad cauruli uzmontē atpakaļ un atkārtoti veic spiediena testu.
Sarežģītāk ir pieņemt lēmumu, ja ir bojāta caurule dubultajai kondicionēšanas sistēmai. Prakse pierādījusi, ka lietderīgāk un efektīvāk ir nomainīt alumīnija caurules pret jaunām gumijas caurulēm, jo tās ir izturīgākas uz mūsu ceļiem. Tas ir apjomīgs darbs, kas prasa vairāk kā vienu dienu.
Kompresoram var rasties problēmas, ja sistēma kādu laiku ir bijusi tukša, sistēmā nav bijis pietiekošs gāzes daudzums vai ir apgrūtināta kompresora dzesēšana. Šie trīs faktori bieži noved pie kompresora pilnīgas "noķīlēšanas", tādējādi vienīgā izeja ir jauns kompresors, jauns kondensators, jauns smidzinātājs un sistēmas skalošana pēc vajadzības. Atsevišķos gadījumos ir jāmaina arī iztvaicētājs (salona radiators). Lai kompresors funkcionētu, sistēmai ir jābūt tīrai, jo pretējā gadījumā '"noķīlēs" arī jaunais kompresors. Sistēmas tīrīšana neietilpst ne kompresora remontā, ne nomaiņā. Tas ir atsevišķs darbību kopums, par kuru ir papildus jāvienojas.
Ja noplūde ir atrasta cauruļu, radiatora vai kompresora savienojumos, tad tajās vietās ir jānomaina blīves. Daži savienojuma mezgli atrodas vienkārši aizsniedzamās vietās, bet dažiem ir nepieciešami lielāki montāžas darbi.
Kondensators ir vājākais kondicioniera sistēmas elements. Tas atrodas automašīnas priekšējā daļā un to tiešā veidā ietekmē mūsu klimata apstākļi, tādēļ šo detaļu jāmaina visbiežāk. Kondensatoru jāmaina arī tad, ja ir nepietiekama kondicionieru sistēmas dzesēšana, tā nolietojuma dēļ.
Dezinfekcija tiek veikta ar ozona gāzi, kas ir spēcīgs oksidētājs. Ozona aparātā ar elektriskā lādiņa palīdzību no skābekļa rodas ozons, kas saskaroties ar nevēlamiem mikroorganismiem tos, oksidēšanās ceļā, sadala mazāk kaitīgās daļiņās. Tas dažu minūšu laikā atkal pārvēršas par skābekli.
Ozonēšana ir laba alternatīva ķīmiskajai tīrīšanai un tā nodrošina automašīnas pasažieru komfortu. Auto gaisa sistēmas attīrīšanu ir ieteicams veikt reizē ar kondicioniera remontu un salona gaisa filtra maiņu.
Ozonēšanas procesā, ķīmiski aktīvās ozona molekulas likvidē nevēlamos mikroorganismus: